ANFAŞ Food Product Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı, 600’ün üzerinde firmayı bir araya getirdi

Yaklaşık 50 binden fazla ziyaretçinin beklendiği Türkiye’nin en büyük konaklama, ağırlama, yiyecek ve içecek fuarı HoReCa buluşması Anfaş’ta dün start verdi. 15-18 Ocak tarihleri arasında 31. ANFAŞ Hotel Equipment Uluslararası Konaklama ve Ağırlama Ekipmanları İhtisas Fuarı ve 27. ANFAŞ Food Product Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı ile eş zamanlı olarak düzenleniyor. Dün başlayan fuara katılan firmaların görüşleri ise şöyle:

Migros

Uzman Doğuhan Balseven: “Anfaş’ta 7’nci yılımız. Geçtiğimiz yıl Antalya turizmde canlılık yaşadı, bu yıl da aynı hareketliliğin yaşanacağını düşünüyoruz. Fuar bizim açımızdan da oldukça verimli geçecek. Bugün ilk gün olmasına rağmen yoğun bir katılımla karşılaştık, ilerleyen günlerde daha da ilginin yüksek olacağını düşünüyorum.”

Öztiryakiler

Öztiryakiler Yönetim Kurulu Murahhas Üyesi Tahsin Öztiryaki: “Fuarın ikinci gününde yoğun bir ilgi ile karşı karşıyayız. Fuar 40 yıldır Antalya bölgesine hizmet ediyor ve bu anlamda Antalya mutfak sektörünün başlangıç şehri. Dolayısıyla biz Antalya’nın bu sektörün gelişmesine katkı sağlayan bir şehir olduğunu zaten biliyoruz. Şeflerimizin, otel müdürlerimizin ve birçok gastronomi profesyonellerinin katıldığını görüyorum. Ayrıca bu yıl fuarın geçtiğimiz yıllara oranla daha kalabalık olduğunu görüyorum.”

Metropolitan Coffee

Segafredo’nun Türkiye distribütörü Metropolitan Coffee Yönetici Ortağı Faruk Dak: “Anfaş’ın ilk günü yoğun ve güzel geçti. Turizm sektöründe iyi geçen bir sezondan sonra fuarda herkesin motivasyonu yerinde. 2020 planlamaları hızlı bir şekilde ilerliyor. Anfaş fuarı da her geçen yıl daha iyi olmaya başladı. Yeme içme sektörü büyük şehirlerde iyi gidiyor. Turizm tarafında bu şekilde fuarlarla desteklenmesi ise sevindirici.”

Fasdat

Fasdat Kıbrıs-Marmara Bölge Satış Direktörü Olgun Dursun: “Anfaş fuarı, İstanbul’a oranla yoğun ilgi görüyor. Alanında profesyonel insanlar katılıyor. Burada ziyaretçilerimizle sohbet etme imkanı buluyoruz. Bugün oldukça yoğun geçiyor, diğer günlerde şeflerin ve ziyaretçilerin fuara katılımlarının daha da çok olacağını düşünüyorum.”

Schiller Kaffeerösterei

Schiller Kaffeerösterei Satış ve Operasyon Sorumlusu Hülya Oğuz: “Şu anda Latte Art Yarışması düzenliyoruz. Bu bakımdan Anfaş bizim için önemli çünkü Latte Art Yarışması kısmında düzenli olarak yer alıyoruz. Barista eğitmenlerimizde hem hakem hem jüri olarak buradalar. Yarışmada 23 arkadaşımız yarışıyor ve yarın final gerçekleşecek. Ziyaretçilerin yoğunluğu ile hızlı ve güzel geçen bir fuar oluyor.”

Erüst

Erüst Pazarlama Direktörü Burak Akbulut: “Erüst olarak, fuar daha önceki senelere göre yoğun geçiyor. Biz de yeni ürünlerimizi tanıtıyoruz. Senelerdir Anfaş Fuarı’nın HoReCa tarafında vazgeçilmez yüzü olduk. Yenilebilir çiçekler, mikrofilizler ve mini sebzeler ile misafirlerimizi şaşırtmaya devam ediyoruz.”

Oruçoğlu

Oruçoğlu Stratejik Yönetim ve İnsan Kaynakları Direktörü Nuray Yıldırım: “Önceki yıllarla kıyaslandığında Anfaş’ta katılımcı ve ziyaretçi sayılarında ciddi bir artış var. Verimli bir fuar geçiriyoruz. 1968 yılından bu yana Oruçoğlu yağ olarak faaliyet gösteriyoruz ve bitkisel, sıvı yağlarımız ile fuarda yerimizi alıyoruz.”

Kef

Kef Kurucu Ortağı Fırat Kaya: “Şu ana kadar olan ilgi ve alakadan dolayı çok mutluyuz çünkü biz bir üreticiyiz. Türkiye’de tek filtre kahve makinesi üreten profesyonel bir firmayız. Hem yurt içi hem yurt dışı; Güney Afrika’dan, Yunanistan’dan, İngiltere’ye kadar birçok ülkeye ihracatımız var. Antalya’da; yatırımcılar, oteller, coffee shoplar, roasterlar ile bir işbirliği olması için geldik ve ziyaretçiler her makinemizi burada deneyebiliyor. Türkiye’de 300’e yakın teknik servimiz var ve bu konuda çok iyiyiz.”

Arzum

Arzum Satış Direktörü Serhan Giray: “Gün geçtikçe yoğunluk daha çok artıyor ve biz de görüşmelerimize başladık ve fuar bizim için verimli geçiyor. HoReCa tarafında bu tarz etkinliklere yeni olarak katılmaya başladık. Arzum Okka ve özellikle HoReCa’ya çok uygun olan Grande Oblio ürünümüzü tanıtmak için buradayız.”

UNO

UNO Pazarlama Müdürü Dilşad Sevi Taşkın: “Fuar çok kalabalık geçiyor ve her geçen yıl artan bir katılım var. Daha önceki yıllarda Mehmet şef ile yaptığımız Chef Table’ların yanı sıra Chef Talk dediğimiz şef sohbetlerini de bu yıl işin içine kattık. İstanbul’dan çok önemli şeflerimizi ve profesyonellerini davet ettiğimiz, toplam 7 seans’tan oluşan sohbetlerimiz ve her gün Mehmet şefin lezzetle hazırladığı Chef Table’ımız da devam ediyor. Standımız her saat aktif ve çok güzel iş birlikleri fırsatımız oluyor.”

Altuntop

Altuntop Yurtiçi Satış Müdürü Hüseyin Gürler: “Anfaş Fuarı yıllardır düzenlenen bir fuar ve biz de bu yıl Altuntop Makine olarak katılımcılar arasındayız. Fuar şu zamana kadar gayet iyi geçiyor. Ekmek, pasta, hamur makineleri üreten bir firmayız ve burada elektrikli taş tabanlı fırın, döner konveksiyonlu fırınlar, hamur yoğurma mikserleri gibi ürünlerimiz ile yer alıyoruz. Canlı workshop, artizan kruvasan, simit, poğaça, açma gibi ürün sergileri de düzenliyoruz.”

Fantom

Fantom Ürün Müdürü Serdar Suna: “İlk güne nazaran daha yoğunlaşan fuarda biz de profesyonel temizlik ekipmanları üreticisi olarak katıldık. Her sene fuarda ziyaretçilere farklı çözüm yolları sunuyoruz, bu yıl da bunu göstermek istedik. Özellikle oteller için yeni iş geliştirme ekipmanlarımızı da sunuyoruz.

Erben

Erben Satış Müdürü Barbaros Acartürk: “Geçen yıla oranla daha güzel geçen Anfaş Fuarı; otellerin yeni yatırımları, turist sayılarının artmasıyla birlikte otelleri harekete geçirdi ve bölgedeki yatırımlar ve faaliyetler arttı. Bizim Antalya’da 16’ncı senemiz. Gelato makineleri, artizan makarnalarının yapıldığı makineler ile beraber otellerin a la carte bölümüne, restoranlara hizmet vermeye de başladık. Bunun yanı sıra birçok kahve markasının ve roasterların tedarikini yaparak; satış, satış sonrası hizmetleri vermekteyiz.”

İnoksan

İnoksan Yönetim Kurulu Başkanı Vehbi Varlık: “Anfaş, Antalya’da HORECA alanında gerçekleşen bir fuar ve aynı zamanda Türkiye’nin en büyük fuarı. Katılımcı firmaların da gelişmesiyle çok yol aldı. Dünyada da çok iyi bir şekilde Türkiye’yi temsil ediyor. Mutfak ekipmanlarıyla başlayan bu fuar çok doğru bir kararla otel ekipmanlarıyla da yollarını birleştirdi. Bu birleşimde Antalya’nın otel bölgesi olmasının da katkısı var. Otellerin bütün ihtiyaçlarını karşılayabildiği çok özel bir fuar diyebiliriz. Biz de senelerdir katılıyoruz ve katılım oranı yüksek geçen bir fuar. Öte yandan Anfaş bilinçli bir şekilde yönetiliyor ve katılımcıların desteğiyle büyüyor.“

CPF

CPF Pazarlama Müdürü Tunay Öztürk: “Antalya’da gerçekleşen Anfaş Fuarı, çok güçlü bir otel ekipmanları fuarı olmasına rağmen gıda ve tüketim konularında da çok başarılı. Fuara çok iyi bir katılım var. HoReCa kanalında hemen hemen her noktadan firma katılım sağladı. Şu ana kadar hedef noktalara ulaştığımızı düşünüyoruz ve emeği geçen herkese çok teşekkür ediyorum, başarılı bir fuar.”

La Lorraine

La Lorraine Türkiye Genel Müdürü Burak Deniz: “Gerek yeni ürünleri göstermek gerekse de mevcut müşterilerimizle ilişkilerimizi güçlendirmek ve taze tutmak için önemli bir fuar. Türkiye’de artık daha çok bilinirliğe sahip bir markayız ve 5’inci yılımızı dolduruyoruz. Yeni bir markayı tanıtmaktan ziyade yeni ürünleri göstermek ve mevcut müşterilerimizle ilişkilerimizi sürdürmek için fuarda yer alıyoruz. Fuar şu ana kadar iyi gidiyor ve Türkiye’de ilk kez üretilen çift hamurun işlenmesi ile oluşan çift renkli kruvasanlar sunuyoruz. Farklı ekmeklerimiz ve başarılı donutlarımız var. Müşterilerimizi yeni heyecanlarla buluşturma konusunda hızla ilerliyoruz.”

Evinoks

Evinoks Genel Müdür Yardımcısı Deniz Gülen: “Geçtiğimiz yıllara göre kıyaslama yaptığımızda fuar daha verimli geçiyor ve biz de firmalarımızı, müşterilerimizi çağırmaya bir ay önceden başlıyoruz. Katılımcı sayısında bir azalma mevcut bu da fuarın bazı etkinliklerle aynı zamanda gerçekleşmesinden kaynaklanıyor, tarih seçimi yapılırken dikkat edilirse daha da başarılı bir fuar olacak.”

Nestle

Nestle Yemek ve İletişim Uzmanı Elif Yonca Çevik: “Anfaş Fuarı’na katılmaktan çok mutluyuz. Bu sene çok yoğun bir katılım mevcut ve özellikle müşterilerimizi ve potansiyel müşteri olabilecek firmaları burada görmek çok güzel.”

Fersan

Fersan Ticari Pazarlama Yöneticisi Selin Çalık Mert: “Anfaş Fuarı’na bu yıl ikinci kez katılıyoruz. Böyle bir organizasyonun parçası olmaktan mutluluk duyuyoruz. Biz fermental ürünler konusunda çalışıyoruz ve ana madde konumuz sirke. Sirkenin yanında nar ekşesi, limon sosumuz ve jalepano turşumuz yer alıyor.”

ETÜDER

ETÜDER Yönetim Kurulu Başkanı Melih Şahinöz: ”Anfaş Fuarı’nda beklediğimizden daha fazla ilgi gördük. Stantlarımıza hem profesyonel hem de konusunun uzmanı ziyaretçiler geldi ve bu amaçladığımız bir şeydi. Biz de bu yüzden Anfaş Fuarı’na destek veriyoruz. Katılımdan ve ilgilerden dolayı çok memnunuz. ETÜDER üyelerinin birçoğu ve g2meksper’de bu fuarda yerini aldı. Anfaş’a destek oluyor olmamız fuarı daha da güçlendirdi çünkü bir fuara ne kadar çok firma katılırsa o kadar iyi olur. Yumurta-tavuk ilişkisi gibi, ziyaretçi memnun kaldıkça katılımcılar artıyor ve fuarlar daha da büyüyor.”

Kristal Endüstriyel

Kristal Endüstriyel Teknik Koordinatör Hasan Emlek: “Anfaş’ta düzenlenen Hotel Ekipmanları Fuarı’nda mutlaka olmamız gerektiğini düşünüyorum. Geçen yıllara nazaran bu yıl daha geniş kapsamlı bir fuar oldu. Sevinçiliyiz çünkü katılımcı sayısı gayet iyi dolayısıyla ziyaretçi sayısı da artış gösterdi. Öte yandan fuara yeni ürünlerimizden; dondurma makineleri, set üstü ekipmanlarımız ile katıldık ve bunların haricinde mevcut ürünlerimizi de sergiliyoruz” açıklamalarında bulundu.

Külsan

Külsan’ın Pazarlama ve Satış Yöneticisi Rıza Akkaya: “Uluslararası Anfaş Fuarı’na 15 yıldan bu yana katılıyoruz. Tabii inişli çıkışlı seneler geçti ama Anfaş’ın geçen yıldan başlayan ve bu sene de devam eden endüstriyel gıda sektörü ile no-food gıda bölümünü birleştirmesi çok olumlu oldu. Bununla beraber katılımcı ve ziyaretçi sayısında oldukça artış yaşandı. Bu sene ilgi ve alakadan dolayı çok memnunuz. Ayrıca bu seneye özel show hazırladık. Kristal Otelleri’nden Hamdi şefin ekibiyle birlikte açık büfelerde kullanılabilecek ürünlerimizi teşhir ediyoruz. Böylece müşterilerimiz ürünlerimizin nerede nasıl kullanıldığını görmüş oldular. Fuar bizim için çok yoğun ve verimli geçiyor.”

Şenpiliç

Şenpiliç Pazarlama Sorumlusu Oğuzhan Baydar: “Anfaş’ta dördüncü yılımız. Geçen yıla göre bizim için çok iyi geçen bir fuar oldu. Bundan sonraki yıllarda daha da iyi olacağını düşünüyoruz. Tüm tavuk çeşitlerimizle Anfaş’ta yerimizi aldık.”